Zdrowie

Synbiotyk, a odporność?

Zaburzenia w pracy jelit często bywają główną przyczyną spadku odporności. To w nich ona powstaje, dlatego gdy zaobserwujemy u siebie spadek odporności, zadbajmy o mikroflorę jelitową, która często zaburzona jest niewłaściwą dietą, ale i przyjmowaniem leków, w tym antybiotyków głównie. Dlatego przy ich przyjmowaniu zaopatrujemy się w probiotyki.

Czy możemy sobie jeszcze jakość pomóc? Tak? Przyjmując pożywkę dla bakterii probiotycznych czyli prebiotyki. Nie musimy przyjmować dwóch różnych produktów. W aptekach znajdziemy Synbiotyki czyli połączenie probiotyków i prebiotyków.

Dziś chcę Wam pokazać produkt w jaki zaopatruje swoją rodzinę. Ten dodatkowo wsparty jest Cynkiem, Witaminą D.

Compliflora Immuno to kolejne odkrycie z tej serii, widzieliście już inne produkty z linii, zarówno dla dzieci już od pierwszych dni jak i dla dorosłych.

5 szczepów bakterii kwasu mlekowego wzbogacone o cynk oraz witaminę D3 i pożywkę w postaci Inuliny. Zagwarantuje nam odbudowę mikroflory jelitowej w trakcie jak i po antybiotykoterapii.

Cynk i jego niedobór.

Wiedzieliście że zaburzenia, smaku i węchu mogą być wywołane niedoborem cynku właśnie? Rzadko kto o tym wie, dlatego warto zwrócić na to uwagę. Kolejnym objawem jego niedoboru jest pogorszenie kondycji skóry, włosów, paznokci, nawet przesuszenie może o tym świadczyć. Także trądzik może to sugerować. Niedobór cynku zaburza pracę układu nerwowego oraz koncentracje. Do tego źle wpływa na pracę trzustki, co przekłada się na problemy cukrzycowe. Jego minimalne spożycie w ciągu dnia to 5 mg. Jak sprawdzić jego poziom? Badaniem, niestety jego oznaczenie nie należy do najtańszych i lekarze nie prowadza ich rutynowo, a szkoda, można by było uniknąć wielu innych, a nawet pogorszenia stanu zdrowia. Dlatego warto wiedzieć gdzie go szukać.

Bogatym źródłem cynku są mięsa, np. wołowina i drób, wątroba cielęca. Sporo jest go również w produktach mlecznych, m.in. żółtym serze, a także roślinach strączkowych (np. zielonym groszku), kaszach, jajach, pełnoziarnistych produktach, orzechach, pestkach dyni i słonecznika. Nieco mniej jest cynku w ostrygach i ryżu.

Witamina D3 i jej niedobór.

Objawy niedoboru witaminy D to między innymi:

  • Zaburzenia snu,
  • Utrata apetytu,
  • Zaburzenia widzenia,
  • Biegunka,
  • Ból kości,
  • Ból mięśni,
  • Drganie powiek,
  • Draganie mięśni ramion i nóg,
  • Ogólne osłabienie,
  • Ciągłe zmęczenie,
  • Zaburzenia koncentracji,
  • Bezsenność,
  • Ból głowy,
  • Nudności,
  • Bladość skóry.

Kolejne badanie które nie jest a powinno być wykonywane regularnie i być refundowane. Jej znaczny niedobór może skutkować uwalnianiem się cennego wapnia z kości, co prowadzi do ich osłabienia, kruchości, łamliwości oraz ostoporozy.

Prawidłowa mikroflora jelitowa i jej rozwój jest i powinien być ważny dla każdego z nas, dlatego zamiast przyjmować same probiotyki proponuje synbiotyki. Odpowiednia flora zagwarantuje nam odpowiednie wchłanianie drogocennych dla nas minerałów i witamin. Dzięki niej zagwarantujemy sobie barierę przeciw chorobotwórczym bakteriom, grzybom i wirusom.

Ta niepozorna kapsułka ma moc. Na opakowaniu znajdziecie wszelkie niezbędne informacje.

Ja wam jednak przybliżę dokładny ich skład:

Skład

Składniki1 kapsułka
Lactobacilus plantarum LP010,4×109 CFU
Lactobacilus planttarum LP020,4×109 CFU
Lactobacillus rharnnosus LR040,4×109 CFU
Lactobacillus rhamnosus LR050,4×109 CFU
Bifidobacterium animalis var lactis BSD10,4×109 CFU
Witamina D25 ug (1000 I.U.)
Cynk1,5 mg 15% RWS
Inulina171,25 mg

WAŻNE!!! To tylko moje obserwacje. Zanim sięgniecie po synbiotyk z Witaminą D lub cynkiem, czy innymi witaminami a przyjmujecie już inne witaminy, sprawdźcie czy nie przekroczycie dziennej dawki, nawet nadmiar niektórych może być szkodliwy. Warto sięgnąć po suplementy by wspierać odporność.

O innych wariantach mogliście poczytać Tutaj:

Leave a Reply

%d bloggers like this: