Dzieci

Gry do Plecaka – Przegląd kieszonkowych gier od Egmont.

Gry do plecaka to seria gier idealnych do kieszeni plecaka, walizki, idealne w bliższą i dalsza podróż, dla dzieci i dla dorosłych. Sami zobaczcie.

Criss Cross

Kostka ii krzyżyk. Choć wyglądem przypomina hitowe kółko i krzyżyk to nie możemy tej gry z nią mylić. W zestawie znajdziemy ołówki , bloczki z arkuszami do gry i kostki z różnymi symbolami. Gra przewiduje 12 rund. W każdej gracze po kolei wykonują rzut kośćmi, wszyscy gracze wpisują w arkusz wyrzucone symbole. Symbole wpisujemy w arkusz pomijając wyróżnione grubszą linią dłuższy rząd i kolumnę oraz wpisując w jedno wyróżnione grubą kreską okienko, dowolny symbol z kostki. Nie zwracamy teraz uwagi na zakreskowane pola. Punkty zliczamy wpisując punkty według legendy na arkuszu i sumujemy je wpisując w wyróżnionym rzędzie i kolumnie, następnie sumujemy wszystkie punkty, wygrywa ten kto ma ich najwięcej.

Jest też wariant dla zaawansowanych graczy, tutaj zakreskowane pola do skośny rząd, w którym punkty liczymy podwójnie.

W każdym przypadku jeśli nastąpi remis zwycięża ten kto zdobył najwięcej punktów w jednym z rzędów lub kolumn.

Ciekawa gra, która ćwiczy nie tylko spostrzegawczość, ale i uczy strategii, oraz podstaw matematyki.

Kaczki

Karcianka którą polubi każdy. Dosłownie. Ciekawy letni motyw, iście wakacyjny. Dobieranki uwielbia każdy Wygrywa ten kto po 5 rundach będzie miał więcej punktów.

W zestawie znajdziemy 69 kart kaczek, 5 kart ręczników, co oznacza że jest to gra do maksymalnie 5 graczy, 5 kart kół ratunkowych, kartę reklamową oraz instrukcję. Rundę rozpoczynamy od ułożenia stosu kół ratunkowych punktami dodatnimi czyli zielonymi kołami do góry od 6 na wierzchu do 10 na spodzie. Następnie, każdy z graczy otrzymuje po przetasowaniu 7 kart na rękę, oraz jedną kartę ręcznik którą wykłada przed sobą, resztę kart kaczek odkładamy jako stos kart dobierania. Rozdający wykłada ze stosu przed siebie jedną dowolną kartę, rundę zaczyna gracz siedzący po lewej od rozdającego. Zagrywamy kartę wyrzucając dowolną ilość z tym samym numerem, lub różnym kolorem z kolejnym numerem. Jeśli nadal mamy karty na ręce, musimy coś dobrać. Dobrać możemy od poprzedniego gracza kartę którą już widzimy, lub kartę nieznaną ze stosu dobierania. Następny gracz robi to samo. Gracz który nie ma na ręce kart wygrywa i dobiera kartę koła ratunkowego. reszta graczy zlicza punkty z kart na ręce , gracz z najwyższą sumą odrzuca swoje , Wszyscy inni kładą najwyższa kartę pod swój ręcznik.

Opcja – Nurkowanie!

Jeśli po kogoś wygranej stwierdzasz że masz sumę kart na ręce równą lub mniejszą 10 możesz oznajmić na głos to innym, nastąpi sprawdzenie czy faktycznie tak jest, ty pobierasz koło ratunkowe oraz kartę z najwyższym numerem pod ręcznik. Pozostali natomiast, gracz z najwyższą sumą odrzuca swe karty, a reszta kładzie pod ręcznik kartę z najwyższym numerem. Jeśli zaś nie uda nam się zanurkować, tzn mamy więcej niż 10, wtedy ciągniemy koło ratunkowe i odkładamy ale czerwoną stroną do góry.

Runda kończy się po zagraniu ostatniej karty, po zanurkowaniu. Natomiast cała gra po 5 rundach, kiedy rozdane zostaną wszystkie koła ratunkowe. Zwycięża ten którego karty pod ręcznikiem i karty koła ratunkowego dadzą najwyższa sumę.

Świetna zabawa, ale i nauka spostrzegawczości, taktyki. Sprawdzi się wszędzie nawet w podróży.

Gorąco polecamy i czekamy na kolejne z serii <3

Leave a Reply

%d bloggers like this: